Content
”Content is king” er et citat, som langt de fleste markedsføringskyndige personer har stødt på op til flere gange. SEO er ikke så sort og hvidt, som man måske kunne ønske sig, men der bør ikke herske nogen tvivl om, at indholdet på en hjemmeside er et meget afgørende element.
Det er lettere sagt end gjort at blive rangeret i toppen af søgeresultaterne, ifald man forsøger at optimere en hjemmeside uden indhold. Ergo er det sund fornuft at få skrevet søgemaskineoptimerede tekster.
Skab de bedste forudsætninger med en god søgeordsanalyse
En grundig og overskuelig søgeordsanalyse indgår som et naturligt element i en effektiv content strategi. Den færdige søgeordsanalyse giver dig et komplet overblik over, hvilke ord, vendinger og begreber din målgruppe og potentielle kunder bruger. Disse ord omtales på fagsprog som keywords.
Søgeordsanalysen er uundværlig, uanset om man vil skrive teksterne selv, eller om man vil outsource tekstforfatningen. Jeg udarbejder gerne en analyse til dig, så du bliver bekendt med, hvilke keywords der er de vigtigste at fokusere på. Det gælder for dig om at tale samme sprog som din målgruppe, hvis du skal gøre dig forhåbninger om at øge din hjemmesides synlighed.
Content med fokus på søgemaskineoptimering
Min erfaring med søgemaskineoptimering viser, at det i særdeleshed kan betale sig at arbejde med content med fokus på søgemaskineoptimering. Google crawler nemlig dit indhold, heraf dit tekstindhold, for at klarlægge, hvordan din hjemmeside skal rangeres. Du hjælper dermed både dig selv og søgemaskinerne ved at få udarbejdet informative, sælgende og optimerede tekster.
SEO tekster er et velkendt udtryk, som man enten elsker eller hader. Det er om ikke andet vigtigt, at man har søgemaskineoptimering med i baghovedet, når man skriver tekster. Det bør man have, uanset om man udarbejder en produktbeskrivelse, kategoritekst, salgstekst eller en helt fjerde teksttype. At have søgemaskineoptimering med i baghovedet under tekstproduktionen betyder i praksis, at man skal implementere følgende i teksterne:
- Søgeord i over- og underoverskrifter
- Søgeord i brødtekst
- Interne links (henvisninger til relevante sider på egen hjemmeside)
- Eksterne links (henvisninger til eksterne hjemmesider – evt. autoritære sider)
- Brug af bullet points og lister
Kunsten ligger i at implementere ovenstående på en naturlig måde.
Jeg assisterer dig hellere end gerne, hvis du finder det udfordrende at skrive tekster, som både fanger brugere og søgemaskiner. Du kan dermed trygt overlade tekstproduktionen til mig, såfremt du gerne vil frigøre mere tid til dine kerneopgaver. Få et godt tilbud på tekstforfatning ved at udfylde kontaktformularen herunder. Jeg vender tilbage hurtigst muligt.
Trænger din hjemmeside til en større opgradering på den indholdsmæssige front? Så lad mig give dig et bud på, hvad jeg kan gøre for dig. Jeg vægter til hver en tid kvalitet højere end kvantitet, da kvalitetsindhold bliver belønnet med gunstige placeringer.